خواص صابون حاوی روغن هسته آلبالو
0

نام علمی:

Prunuscerasus seed oil soap

عملکرد:                                             

۱ -ضدلک قوی

۲-طراوت دهنده وسفید کننده پوست

۳- مرطوب کننده و نرم کننده

اثرات فارماکولوژیکی :

یکی از ترکیبات موثره این محصول روغن هسته آلبالو بوده که خاصیت ضد لک و روشن کنندگی دارد . روغن هسته آلبالو، غنی از اسیدهای چرب می باشد که حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی، توکوفرول ها و ویتامین های A,E,B می باشد. این روغن به علت داشتن گاما توکوفرول به عنوان ضد لک کاربرد دارد. گاما توکوفرول رایج ترین فرم ویتامینE در روغن های گیاهی است . توکوفرولها و توکوترینول ،آنتی اکسیدانهای محلول در چربی اند .  گاما توکوفرول در جلوگیری از نقش مخرب رادیکالای آزاد موثر است و مانع از پیری پوست می شود. آنتی اکسیدان تمام مکانیسم های درگیر در رنگدانه های پوستی را مهار می کند. ویتامین E روند پیری پوست را کند کرده و از غشای سلولی که از اسیدهای چرب اشباع نشده ساخته شده‌اند و نسبت به اکسیداسیون بسیار حساس‌اند، محافظت می کند. ویتامین E با مقاوم کردن قشر نازک هیدرولیپیدی، پوست را مقاوم کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

این محصول به علت دارا بودن روغن بعنوان یک مرطوب‌کننده روی همه انواع پوست ازجمله پوست‌های خشک تاثیری عالی دارد.می‌توان گفت روغن نارگیل ماده ای قابل‌اعتماد برای پیشگیری از خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست است و بخاطر خواص آنتی‌اکسیدانی خود، به پیشگیری از پیری زودرس کمک می‌کند.

منع مصرف :

مورد خاصی گزارش نشده است.

     دستور مصرف:

صابون روغن هسته آلبالو یکی ازصابون های حاوی روغن های طبیعی و گیاهی قوی برای برطرف کردن لکه ها از روی پوست صورت است .میزان مصرف صابون ۲ بار در روز(صبح و شب) توصیه می شود و لازم است کف غلیظ آن را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه روی پوست نگه داشته و سپس با آب ولرم کاملا شستشو گردد که به این ترتیب اثرات ضد لک صابون حاوی روغن هسته آلبالو به مرور آشکار می شود .

نکته :

 نگه داشتن کف صابون حداکثر از ۴ الی ۵ دقیقه نباید بیشتر باشد.

استفاه از این روغن برای برطرف نمودن تیرگی ناحیه زیر بغل و کشاله ران و سر زانو نیز مفید می باشد.استفاده از صابون  روغن هسته ی آلبالو به منظور برطرف نمودن لک های پوستی و شفاف نمودن پوست صورت حتما بایستی با مصرف کرم های ضد آفتاب در دوره مصرف همراه باشد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X