خواص روغن سیاهدانه
0

 (Nigella sativa seed oil)

عملکرد :

تقویت مو

جلوگیری از سفیدی مو

دستور مصرف :

برای تقویت موی سر مقدار ۵ پاف به کف سر و ۵ پاف به ساقه مو اسپری شده و بمدت ۲ دقیقه با نوک انگشتان ماساژ داده شود.

تقویت موی ریش و سبیل: برای تقویت ریش صورت و سبیل میتوانید روغن سیاه دانه را به صورت خود زده ‌ و ماساژ دهید و بعد نیم ساعت بشویید.

اثرات فارماکولوژیکی:

ترکیبات روغن سیاهدانه شامل اسیدهای غیراشباع گیاهی، کلسیم و ویتامین های گروهB و C و Eو….. می باشد که باعث تقویت و تغذیه ی درونی موها می شود.

بررسی ها نشان می دهند که اسیدهای چرب اُمگا- ۳  و اُمگا-۶ با سلامت مو در ارتباط هستند؛ زیرا اغلب مردم وقتی منابع این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً مصرف نمی کنند، دچار خشکی و شکنندگی مو ، خارش و شوره پوست سر و در نهایت ریزش مو  می شوند.

استفاده ی موضعی از روغن سیاه دانه باعث تقویت پوست سر می‌شود و موها را نرم و تقویت می‌کند. این روغن برای تغذیه‌ی موهای شکننده، کدر، بی حالت و ضعیف، فوق العاده است.

این روغن باعث رفع دائمی سفیدی موها و سیاه شدن موها از ریشه خواهد شد که از طریق برگرداندن ملانین ها و رنگدانه های مهاجرت کرده از ریشه مو به فولیکول ،آثار خود را طی دوره اولیه استفاده نشان خواهد داد و پس از آن بدون نیاز به رنگ مو و پنهان کردن تار موهای سفید و با اطمینان از تاثیر دائمی این محصول از رنگ تیره طبیعی مو برخوردار خواهید برد.

نکته :

برای تقویت مو حتما دقت شود، روغن به پیاز مو برخورد کند. همچنین لازم است بیشتر از مدت زمان دو ساعت روغن روی سر نماند و بعد از این مدت، حتما موها شسته و آبکشی شوند.

این روغن باعث خشکی مو می شود. بنابراین توصیه می شود برای موهای چرب و معمولی استفاده شود.

اثرات این روغن گیاهی به منظور تقویت مو، بعد از سه هفته مصرف و رفع سفیدی مو، بعد از سه ماه مصرف مشهود است.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X