خواص روغن ترکیبی ماساژ رازیانه
0

(Massage oil Fennel)

عملکرد :

آرامش بخش

  • یکی از بهترین روغن ها برای از بین بردن موهای زائد بدن
  • ضد چین و چروک و جوان سازی پوست
  • شاداب کننده و درمان پوست های خسته و گرفته
  • مناسب برای ماساژ درمانی

 

دستور مصرف :

روزی دو مرتبه صبح و شب پوست صورت و یا بدن با روغن ترکیبی ماساژرازیانه ،ماساژ داده شود.

برای از بین رفتن موهای زائد پس از هر بار اپیلاسیون روزی ۴ مرتبه  از این روغن  استفاده شود.

جنس مصرف کننده :

زن

منع مصرف :

زنان باردار

اثرات فارماکولوژیکی :

رازیانه به عنوان گیاهی مملو از هورمونهای زنانه یا همان استروژن شناخته شده است. استروژن ها در هر دو جنس زن و مرد یافت می شوند ولی میزان آنها در جنس زن بسیار بیشتر است .
گیاه رازیانه از جمله گیاهان حاوی استروژن های گیاهی (یا فیتواستروژن) به شمار می رود. همچنین رازیانه به علت داشتنن استروژن اثرات خوبی روی شادابی، شفافیت و از بین بردن لکه های پوستی دارد در درمال پاپیلای(dermal papilla )فولیکول مو ،گیرنده های زیادی برای هورمون DHT وجود دارد . این هورمون از طریق کوتاه کردن سیکل رشد مو ،باعث میشود موی ضخیم در فولیکولهای حساس مو به موی کرکی و نازک تبدیل شود. در واقع یک فولیکول قبل از رسیدن به مرحله آخر رشد به طور زودرس وارد فاز استرحت شده و رشد بیشتر آن متوقف میشود . بنابراین موهای درآمده نازک تر به نظر میرسند تا اینکه دیگر مویی از آن فولیکول رشد نمی کند.

DHT  با کاهش طول فاز رشد چرخه مو) آناژن) و افزایش طول فاز استراحت(تلوژن) باعث کوچک سازی فولیکول ها و تدریجا ساخت موهای نازکتر وکوتاهتر می شود. نهایتا این موها به طور کامل محو می شوند.

یکی از دشمنان همیشگی سلامت پوست، اشعه فرابنفش نورخورشید است که با ایجاد و تولید رادیکال‌های آزاد و گزینه‌های واکنش‌گر اکسیژن باعث تخریب پوست و آسیب به آن می‌شوند. امروزه عامل اصلی پیری سلول‌ها و در نتیجه پیری پوست را نیز ،تولید همین رادیکال‌های آزاد می‌دانند.

ویتامین های موجود در رازیانه به دلیل نقش آن ها در سنتز کلاژن برای سلامت پوست ضروری است. چرا که اثرات آسیب پوست ناشی از نور خورشید و آلاینده های محیطی را کاهش میدهد و توانایی  تولید کلاژن برای کاهش  خطوط ریز و چین و چروک  را دارد.

نکته :

در صورت ایجاد التهاب در فرد مصرف کننده بهتر است همراه با روغن کدوی اسپیان مصرف شود .

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X