خواص روغن کدو
0

PUMPKIN  OIL

نام علمی :

Cocorbita pepo oil

عملکرد :

رفع خشکی  پوست  – آبرسان پوست – تقویت کننده ناخن

دستور مصرف :

جهت رفع خشکی پوست : ۳مرتبه صبح و ظهر و شب هر بار سه پاف  محل خشکی پوست را با روغن  کاملا آغشته کرده و به مدت ۳ دقیقه به آرامی ماساژ داده شود.

برای تقویت ناخن : ۴ مرتبه در روز ، صبح ، ظهر ، عصر و شب سطح کل ناخن را کاملا با روغن آغشته و به آرامی ماساژ داده شود.

اثرات فارماکولوژیکی :

پوست بدن در اثر کاهش ترشح چربی توسط غدد پوستی خشک می شود که در این صورت نسبت به عوامل محیطی و بعضی مواد حساس می شود. پوست حالت سوختگی پیدا می کند که به دلیل نداشتن رطوبت کافی است. بعد از شست و شو، پوست سفت و ناخوشایند می شود ، مگر اینکه با کرم آن را نرم کنید.علامت تشدید خشکی پوست ، ترک خوردن آن است.

در اثر باد، دمای زیاد و شرایط آب و هوایی، ترک و خشکی پوست بدتر می شود. پوست روی استخوان ها به سختی کشیده می شود بخصوص روی گونه ها، اطراف لب و چشم که باعث می شود خطوط ریزی در این قسمت ها به وجود آید.

استفاده از ترکیبات موضعی مرطوب کننده در کاهش خشکی پوست موثر است .از منظر طب سنتی، مالیدن روغن های رطوبت دار مانند روغن کدو می تواند از خشکی پوست بکاهد، به خصوص اگر بلافاصله بعد از حمام و خشک کردن بدن استفاده شود.

روغن ‌کدو، حاوی یکی از بهترین انواع چربی به نام اسیدهای چرب امگا۳ هستند.این روغن مقداری امگا۶ و۹ هم دارد.

کدو از لحاظ طب قدیم ایران سرد و تر، یعنی خنک کننده و مرطوب کننده است .تقویت و استحکام ناخن ، کمک به رشد و زیبایی و جلوگیری از شکستن آن و از بین برنده قارچها و گوشتهای زائد دور ناخن که از خواص روغن کدو است.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X